تراورتن عباس آباد - سنگ تراورتن در اصفهان

مزایا و معایب استفاده از سنگ تراورتن به عنوان سنگ پله

ایران، کشوری است که از نظر تنوع معدن سنگ، در جهان در رتبه‌ی اول قرار دارد. بنابراین، تقریباً می‌توانیم به هر شکل و رنگی سنگ تراورتن در این کشور دسترسی پیدا کنیم. این ویژگی منحصر به فرد سنگ تراورتن می‌تواند به عنوان یک نقطه قوت مطرح شود. به طور کلی، می‌توانیم سنگ تراورتن مورد نظر خود را برای استفاده در راه‌پله‌ها، بسته به طرح و سلیقه‌ی خودمان، در هر تناژ و زمینه‌ی رنگی مورد نیازمان انتخاب کنیم.

بهترین سنگ های تراورتن

استفاده از سنگ تراورتن به عنوان سنگ پله در ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی مزایا و معایب خاص خود را دارد.

 

 

در حالی که تراورتن بادوام است، در مقایسه با برخی دیگر از سنگ های طبیعی نرم تر است. این به این معنی است که اگر سطح صیقلی داشته باشد، به خصوص در مناطق پرتردد، بیشتر مستعد خراش و خراش است.

به این دلایل، تراورتن ممکن است راه حل مناسبی برای پروژه فضای باز شما باشد. چه در حال ایجاد یک ویژگی حیاط خلوت از سنگ های پله ای باشید و چه از سنگ های پله برای هدایت بازدیدکنندگان در اطراف خانه خود (و محافظت از چمن خود) استفاده می کنید، سنگفرش های تراورتن یک سنگ فرش طبیعی ایده آل برای این کار هستند.

تراورتن ابرکوه ۳۵۰ تومان

 

مزایا:

  1. دسترسی آسان : ایران، کشوری است که از نظر تنوع معدن سنگ، در جهان در رتبه‌ی اول قرار دارد. بنابراین، تقریباً می‌توانیم به هر شکل و رنگی سنگ تراورتن در این کشور دسترسی پیدا کنیم.
  2. ظاهر زیبا: سنگ تراورتن دارای الگوها و رنگ‌های طبیعی است که به دکوراسیون داخلی شما زیبایی و طراحی منحصر به فرد می‌بخشد.
  3. مقاومت: تراورتن از جنس سنگ طبیعی است و دارای مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار است. این ویژگی باعث می‌شود که سنگ پله‌های تراورتن برای استفاده در مکان‌های با تردد بالا مناسب باشند.
  4. تنوع رنگ: رنگ‌های متنوعی مانند سفید، کرم، شکلاتی، عسلی، سیلور، زرد، قرمز، بژ و … به عنوان رنگ‌های مختلفی برای سنگ تراورتن شناخته می‌شوند و ما می‌توانیم بدون محدودیت از آن‌ها استفاده کنیم. البته، در انتخاب سنگ تراورتن براساس طرح و رنگ، هیچ محدودیتی وجود ندارد تا به انتخاب‌های دلخواهمان بپردازیم.
  5. پایداری رنگ: رنگ سنگ تراورتن به طور کلی پایدار است و با گذر زمان تغییر چندانی نمی‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که پله‌های سنگ تراورتن در طول زمان به شکل ثابت خود حفظ شوند.
  6. قابلیت تطبیق: سنگ تراورتن با طرح‌ها و سبک‌های مختلفی در دسترس است، که به شما امکان می‌دهد آن را با سایر عناصر داخلی و دکوراسیون خانه خود هماهنگ کنید.

پلاک ۴۰طولی تراورتن شکلاتی

معایب:

  1. جذب آب: سنگ تراورتن به دلیل ساختار متخلخل خود ممکن است آب را جذب کند. این مسئله می‌تواند منجر به لکه‌ها و تغییر رنگ سنگ در صورت عدم استفاده از روش‌های مناسب تهویه و نگهداری شود.
  2. آسیب‌پذیری در برابر اسید: تراورتن حساسیتی نسبت به اسیدها دارد و ممکن است در صورت تماس با اسیدها خوردگی و لکه‌هایی ایجاد کند. بنابراین، برای پاکسازی و نگهداری مناسب، باید از مواد مناسبی استفاده شود.
  3. نیاز به نگهداری و تعمیرات: سنگ تراورتن برای حفظ ظاهر زیبا و کیفیت طولانی مدت، نیاز به نگهداری و تعمیرات دوره‌ای دارد. این شامل تمیزکاری، سد و سیلی، و استفاده از محصولات نگهدارنده می‌شود.

تراورتن کاشان- سنگ تراورتن در اصفهان

آیا خرید سنگ پله تراورتن منطقی است؟

اولا به سلیقه و انتظارات شما از سنگ پله بستگی دارد. اگر برای رستوران یا هتلی با امکانات لاکچری یا حتی منزل خود به دنبال یک سنگ پله بسیار خاص و منحصر به فرد هستید، بدون شک تراورتن می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اگرچه هزینه آن نسبتاً بالا است و ممکن است در طول سال‌های آینده نیاز به تعویض داشته باشد، اما زیبایی استثنایی که به فضا می‌بخشد، ارزشمندتر است و بنابراین انتخاب تراورتن می‌کنیم.

فروشگاه و تولیدی سنگ اشکان واقع در شهرک صنعتی محمودآباد اصفهان به عنوان تامین کننده انواع سنگ در اصفهان در مجموعه دکوراسیون داخلی پالادیوم فعالیت دارد.

 

5/5 - (1 امتیاز)