همه چیز در مورد دکوراسیون اتاق خواب | نکات طلایی

همه چیز در مورد دکوراسیون اتاق خواب | نکات طلایی

دکوراسیون اتاق خواب : اگر هر بخش از یک ساختمان را مهم بدانیم، ولی نمی شود از اهمیت محلی که بیش از یک سوم عمرمان را در آن میگذرانیم بی خیال شویم … !! بله اتاق خواب جایی است که یک سوم عمرمان را در آن هستیم، بنا بر این نمی شود به راحتی از کنار آن رد شد. اتاق خواب امن ترین بخش یک خانه به حساب می‌آید. محلی برای استراحت، گرفتن آرامش، خواب و … که دقیقا به همین دلایل، نمیتوان ساده از کنار طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان آن گذشت. با انجام یک طراحی عالی برای دکوراسیون و دیزاین، می توانیم اتاق خواب را به گوشه دنجی برای استراحت، مطالعه، تماشای فیلم و … تبدیل کنیم.

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب، همه چیز بهید به دقت بررسی شود و در وهله اول، باید سبک چیدمان و سبک دکوراسیون اتاق خواب متناسب با دکوراسیون تمام خانه انتخاب شود. به عنوان مثال در خانه ای که با سبک بوهیمی دکوراسیون شده، اتاق خواب مدرن، یک وصله ناجور است. بعلاوه سرویس خواب شما متشکل از تخت و کمد ها و … باید از سبک کلی منزل پیروی ‌کند. البته این پیروی کردن تنها به این قسمت محدود نمی شود و در نورپردازی، رنگ، جنس دیوار ها و … نیز باید رعایت شود.

همه چیز در مورد دکوراسیون اتاق خواب | نکات طلایی

همه چیز در مورد دکوراسیون اتاق خواب | نکات طلایی

سبک طراحی اتاق خواب

با توجه به توضیحات بالا، انتخاب سبک در اتاق خواب و تمام خانه دارای ارتباط است، اما اگر هر مدل طراحی برای این قسمت انتخاب شود، برخی مشترکات در آن دیده می شود. به عنوان مثال در انتخاب رنگ باید از رنگ های باز و آرامش بخش استفاده شود و شما هیچگاه در هیچ دکوراسیونی رنگ قرمز در اتاق خواب نخواهید دید. همچنین رنگ های افسردگی آور نیز نباید در اتاق خواب استفاده شوند. در وسایل و کمد ها نیز باید نهایت دقت بکار برود تا در کمال زیبایی، کاربرد آنها نیز در اولویت قرار بگیرد. اما در اتاق خواب چندین المان بسیار مهم وجود دارد که باید به آنها توجه و دقت کافی بشود. این المانها عبارت اند از :

انواع مدل اتاق خواب

اتاق خواب به صورت کلی، بر اساس سبک دکوراسیون در چندین مدل، دسته بندی میشود. مانند مدلهای اتاق خوابهای مدرن، کلاسیک، روستیک، صنعتی، مینیمال و … که انتخاب هر یک از این مدلها به سلیقه و روحیه شما و همچنین به سبک دکوراسیون کلی خانه شما بستگی دارد. با این حال، اگر به دنبال یک اتاق خواب مجلل و لاکچری هستید می­ توانید دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک را انتخاب کنید چرا که این مدل دکوراسیون، اتاق خوابی پر زرق و برق به شما تحویل میدهد، ولی اگر مدرن و شیک بودن مد نظر شماست و سلیقه مینمالیست دارید، اتاق خواب مدرن به درد شما می­ خورد.بعلاوه انواع سبک­ های دکوراسیون روستیک، صنعتی یا بوهو هم انواع دیگر دکوراسیون اتاق خواب هستند که می توانید برای اتاق خوابتان انتخاب کنید.

پنجره، یک عامل تاثیر گذار در اتاق خواب

پنجره، یک عامل تاثیر گذار در دکوراسیون اتاق خواب

تاثیر ابعاد اتاق خواب در دکوراسیون؟

  • اتاق خواب تنگ و کوچک | کمجا

در این اتاق خواب ها، وجود یک پنجره لازم و اجباری است، چرا که پنجره و نور و یا بالکن، باعث می شود کوچکی اتاق دیده نشود و باعث دلباز شدن آن می شود. چیدمان وسایل، در اتاق خواب هایی که کوچک و تنگ هستند، نیاز به خلاقیت و البته کمی دانش فنی دارد. لازم است وسایل غیر ضروری را حذف کنید. از رنگ­ های روشن  بیشتری در وسایل و دیوار و سقف و حتی کف و قالیچه کف استفاده کنید و سبک مدرن مینمال را برای دیزاین آن انتخاب کنید.

  • اتاق خواب بزرگ و وسیع

اما اگر منزل شما اتاق خواب بزرگی دارد، با خیال راحت می­توانید سبک چیدمان و نوع وسایل اتاق خواب را به سلیقه خود انتخاب کنید و بچینید. پس هیچ گونه محدودیتی در انتخاب سرویس خواب نیز نخواهید داشت. در سبک اتاق خواب کلاسیک، اتاق خواب وسیع لازم است. بنا بر این اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید، باید به دنبال خانه ای با اتاق های بزرگ باشید.

5/5 - (1 امتیاز)